Автор: ЧЕБОТАРЬОВА Галина,
експерт з питань оплати праці та оподаткування, Київ

Державний службовець пропрацював у державному органі півроку. Потім виявив бажання отримати матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань. Чи впливає стаж роботи держслужбовця на можливість отримати матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань?

Ні, не впливає. Пояснимо чому.
Керівники держорганів можуть надавати державним службовцям матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань (п. 2 ст. 54 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII). Умови, за яких керівник надає матеріальну допомогу та її розмір визначає Порядок надання державним службовцям матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, затверджений постановою КМУ від 08.08 2016 № 500 (далі — Порядок № 500).
Державним службовцям матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань (далі — матеріальна допомога) надавайте в розмірі середньомісячної заробітної плати на підставі особистої заяви один раз на рік.
Керівник держоргану може надати матеріальну допомогу державному службовцю тільки за наявності коштів фонду оплати праці. У разі, якщо коштів недостатньо, таку допомогу не виплачуйте. Так роз’яснює Мінсоцполітики у листі від 07.10.2016 № 1383/13/84-16.
Обмежень для надання матеріальної допомоги, які б залежали від стажу роботи державного службовця, законодавство не передбачає. Так роз’яснює Мінсоцполітики у листі від 14.09.2017 № 2388/0/101-17.
Аби врегулювати це питання та мати єдиний підхід до виплати такої матеріальної допомоги, радимо передбачити умови її виплати державним службовцям у колективному договорі. Приміром, можна зазначити, що державний службовець має право отримати матеріальну допомогу за умови, що він відпрацював у державному органі певний період (місяць, квартал, рік тощо) за наявності фонду оплати праці.